Dersin Adı | Kadın Sineması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 430 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, kadın yönetmenlerin filmlerinde kadınların temsiline ve kadın bakış açısıyla çekilmiş filmlerde kadınların temsiline odaklanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, toplumsal cinsiyet ve sinema hakkındaki okumaların ışığında bir dizi kadın filmini incelenmektedir. Bu kapsamda, bir dizi film gösterimi ve sınıf içi tartışma yapılacaktır. Dersin değerlendirmesi bir ara sınav ve final projesine (sınav) dayanır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | John Berger “Chapter 3” Ways of Seeing. Penguin, pp. 45-64. |
2 | Kadın sineması Tarihi - Early Women Filmmakers, 1911-1940 (Excerpts from BFI anthology) | Teresa Lauretis “Aesthetic and Feminist Theory: Rethinking Women’s Cinema” New German Critique. No. 34 (Winter 1985), pp. 154-175. |
3 | Erkek Bakış - Gösterim: Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 (112 min) | Laura Mulvey “Visual Pleasure and Narrative Cinema” Screen, Volume 16, Issue 3, Autumn 1975, pp. 6–18. Tania Modleski “Chapter 5: The Master’s Dollhouse: Rear Window” in The Women Who Knew Too Much. Hitchcock and Feminist Theory. Taylor and Francis. 1988, pp.72-85. |
4 | Kadın Bakış - Gösterim: The Love Witch, Anna Biller, 2017 (120 min) | Christopher Heron “A Woman Constructing Her World: Anna Biller Interview” The Seventh Art Online. Apr 5, 2017. http://theseventhart.org/anna-biller-interview-the-love-witch/ |
5 | Feminist Bakış - Gösterim: Jean Dielmann, 23, Quai du Commerce, 1080 Bruxelles, Chantal Akerman, 1975 (3 h 21 min) | Ivone Margulies “Chapter 4: Expanding the "I": Character in Experimental Feminist Narrative 100” Nothing Happens. Chantal Akerman’s Hyperrealist Everyday. Duke University Press Books, 1996, 100-128. |
6 | Kızkardeşlik - Gösterim: Thelma and Louise, Ridley Scott (1991 | Sharon Willis “Hardware and Hardbodies, What Do Women Want? A Reading of Thelma and Louise” in Film Theory Goes to the Movies. Cultural Analysis of Contemporary Film. Eds. J. Collins, A. P. Collins, H. Radner. Taylor & Francis, 2012, pp.120-128. Brenda Cooper “‘Chick Flicks’ as Feminist Texts: The Appropriation of the Male Gaze in Thelma & Louise” Women's Studies in Communication. Volume 23, 2000 - Issue 3, pp. 277-306. |
7 | Annelik - Gösterim: We need to talk about Kevin, Lynne Ramsay, 2001 (112 min) | Sue Thornham “‘A HATRED SO INTENSE....’ We Need to Talk about Kevin, Postfeminism and Women’s Cinema” SEQUENCE: Serial Studies in Media, Film and Music, 2.1 (2013), pp. 1-38. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Batı Dışı Kadın Perspektifleri - Gösterim: The Day I Became a Woman, Marzieh Makhmalbaf, 2000 (80 min) | Moradiyan Rizi, Najmeh (2015) "Iranian Women, Iranian Cinema: Negotiating with Ideology and Tradition," Journal of Religion & Film. Vol. 19: Iss. 1, Article 35. http://digitalcommons.unomaha.edu/jrf/vol19/iss1/35 Loubna H. Skalli “Communicating Gender in the Public Sphere: Women and Information Technologies in the MENA” Journal of Middle East Women's Studies (2006) 2(2), pp. 35-59. |
10 | Siyahilik ve Kadınlık - Gösterim: And Still I Rise, Ngozi Onwurah, 1993 (30 min) Nobody Knows My Name, Rachel Raimist, 1999 (58 min) | Bell hooks “The oppositional gaze : Black female spectator” Black Looks: Race and Representation. South End Press, 1992, pp. 115-132. |
11 | Kadınlar ve Direniş - Gösterim: Toz Bezi, Ahu Öztürk, 2015 (99 min) | Adham Youssef “Dust Cloth - A feminist take on Istanbul’s different worlds” Ahramonline, 4 Nov 2016. http://english.ahram.org.eg/NewsContent/5/1172/247315/Arts--Culture/th-Euro-Film-Panorama/REVIEW-Dust-Cloth--A-feminist-take-on-Istanbul%E2%80%99s-d.aspx |
12 | Filmde Toplumsal Cinsiyet ve Sınıf - Gösterim: Tereddüt, Yeşim Ustaoğlu, 2016 (105 min) | Zeynep Kurtuluş Korkman “Film Review: Clair obscur/Tereddüt” Journal of Middle East Women's Studies. 14(2). 2018, pp. 230-232. |
13 | Kadın Deneyiminin Temsili - Gösterim: Salı, Ziya Demirel, 2015 (12 min) Buhar, Abdurrrahman Öner, 2012 (12 min) | TBA |
14 | Final Projesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | |||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | |||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | |||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest